LIVE IS TOUGH, MUST BE STRONG

LIVE IS TOUGH, MUST BE STRONG

Tuesday 15 January 2013

CINTA





بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Bismillahhirrahmanirrahim
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG






APAKAH ERTI CINTA PADA KEHIDUPAN ALAM INI

BUMI MENJAWAB
CINTA adalah hamparan tempat tumbuh segala bahagia dan harapan. aku senantiasa dipijak dan dihina tetapi aku tidak peduli tentangnya. CINTA hanya lah untuk memberi dan itu sajalah iginnya.




AIR MENJAWAB
CINTA adalah hujan yang menumbuhkan benih-benih rasa kesukaan, kerelaan, atau samudera kasih yang luas sebagai naungan segala perasan.




ANGIN MENJAWAB
CINTA adalah yang hembusan yang menebar sayang tanpa tahu siapa yang ditujunya. Orang memanggilnya buta, sebab itu anginnya. ia tidak terlihat, tetapi tanpanya segala akan merasa hampa. CINTA tidak dapat dipegang namun ia dapat dirasai seperti angin.



API MENJAWAB
CINTA adalah panas yang membakar segala, ia memusnahkan untuk dapat hidup dan menyala. Demi merasakannya makhluk rela terbakar dalam amarah dan kedurhakaan.



LANGIT MENJAWAB 
CINTA adalah luasan tanpa batas dan luasnya tiada makluk yang tahu kecuali bahwa cinta itu bahagia yang biru, atau derita yang kelam dan kelabu.



MATAHARI MENJAWAB
CINTA adalah hidup untuk memberi atom-atom tenaga kehidupan dan cahaya harapan yang menyinar.
Ia tidak akan lelah memberi sehinggalah ia padam dan mati.



POHON MENJAWAB
CINTA adalah akar yang melingkar segalanya. Ia tulus hingga tak perlu terlihat dan dikenali. Tapi ia terus memberi agar batang bahagia tetap kukuh abadi, berbuah dan berbunga indah.



GUNUNG MENJAWAB
 CINTA adalah rasa yang menjulang tinggi. Rasa itu tenang dan menyejukkan. Namun saat gundah, ia akan melebuhkan sekelilingnya dengan lautan larva cemburu yang membara.

CINTA?
APAKAH DIRI ENGKAU YANG SEBENARNYA?


CINTA MENJAWAB

CINTA adalah engkau patuh terhadap ALLAH, meski kau melihatnya engkau tidak menciumnya atau merabanya, tetapi engkau patuh kerana merasa akan kehadirannya sebab cinta bukannya indera tapi ia adalah rasa.

CINTA adalah engkau takut akan amarahnya dan takut jika ia meninggalkan mu. Takut jika ia tak menyukaimu lagi. Lalu engkau mencari-cari alasan untuk selalu dekat dengannya, bahkan jika engkau harus menderita atau yang lebih mengerikan dari itu.

CINTA adalah engkau menyimpan segala harapan pada nya dan tidak lagi pada yang lain. Engkau tidak mendua dalam harapan dan begitulah selamanya.

CINTA adalah engkau setia menjadi budaknya yang engkau hidup untuknya dan mati untuk kesukaannya akan dirimu, hidup dan mati untuk dia. Engkau berusaha sekeras-kerasnya agar engkau diakui hanya sebagai budak, sebagai hambanya selalu pada setiap waktu dan setiap saat.


SUBHANALLAH

SEGALA PUJI BAGI ALLAH YANG DENGAN NIKMATNYA SEMPURNALAH SEGALA KEBAIKAN

CINTA itu bukan menyakitkan, ia memberi kebahagiaan, andai kata disaat ini, kamu adalah diantara insan yang terpilih untuk jatuh cinta. maka bersyukurlah kerana cinta itu pemberian ALLAH. terpulanglah kepada kita untuk menikmati rasa itu dari sudut yang mana....

CINTA adalah abstrak, perasaan ini dapat kita lihat melalui tingkahlaku kita sendiri.. cuma bawalah cinta itu pada aliran yang benar dan jangan sesekali kita lupa pada pemberi cinta.....

SEMOGA TULISAN INI MENJADI PENYULUH UNTUK MENERANGI HATI KITA YANG PENUH DENGAN KEGELAPAN INI.
 AMIN.... :)

0 comments:

Post a Comment

NICE TO READ